ZA TOVARY A SLUŽBY PLATÍ S OMEŠKANÍM TAKMER ŠTVRTINA SLOVÁKOV

Za tovary a služby platí na Slovensku s omeškaním 23 % zákazníkov, pričom nevymožiteľné sú 4 % pohľadávok.

Vyplýva to z reprezentatívnej štúdie inkasnej spoločnosti EOS Group „European Payment Practices“ 2017, podľa ktorej je dôsledkom zlého stavu uhrádzania pohľadávok aj to, že spoločnosti pôsobiace na Slovensku s ročným obratom viac ako 10 miliónov eur čakajú na sumu v priemere 2,3 milióna eur od zákazníkov, ktorí meškajú s platením faktúr. K 400 tisícom eur sa pre nedobytné pohľadávky spoločnosti nedostanú vôbec. Čo sa týka Európy celkovo, faktúry sa uhrádzajú neskoro v 19 % prípadov, 3 % neplatia vôbec.

Zlá platobná disciplína zo strany zákazníkov nie je dôležitá len pre dotknuté spoločnosti, ale v konečnom dôsledku aj pre samotných spotrebiteľov. Takmer každá štvrtá slovenská spoločnosť (24 %) reaguje na oneskorené a neuhradené platby tým, že znižuje počet pracovných miest a zmrazuje prijímanie nových zamestnancov. Zhruba toľko isto (26 %) zvyšuje svoje ceny, uvádza sa ďalej v štúdii.

Spoločnosť EOS Group je popredných medzinárodným poskytovateľom finančných služieb. Zamestnáva 8 000 zamestnancov pre svojich približne 20 000 zákazníkov v 28 krajinách po celom svete, a to prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností. Prieskum skupiny EOS s názvom „European Payment Practices“ analyzuje vzťahy medzi správaním pri platení, platobnými podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť. Na jar 2017 nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS oslovil 3 200 odborníkov zo 16 európskych krajín, z toho 200 spoločností zo Slovenska.

ZDROJ: SITA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *